Update. Teorie i praktyki kultury gier komputerowych
Słowa kluczowe:
gra, gra komputerowa, awatr, gra wideo, rzeczywistość wirtualna, świadomośćStreszczenie
Jeśli zaprojektowane przez Thomasa A. Goldsmitha i Estle Raya urządzenie zdolne symulować lot pocisku rakietowego uznać za prototyp gry komputerowej, to mamy prawo uważać, że niniejsza książka ukazuje się w 70. urodziny gier komputerowych. Jest to więc doskonała okazja do refleksji nad kulturą, jaka się wytworzyła wokół tego fenomenu. Warto zapytać o obecny kształt tej kultury i jej odniesienia do polityki, ideologii, sztuki oraz tego, co kiedyś przesądziło i obecnie decyduje o jej kondycji, ambicjach i potencjale sprawczym. Niniejsza książka jest próbą sformułowania na nowo wielu pytań z tego fascynującego i mało rozpoznanego obszaru, wywodzących się z różnych perspektyw poznawczych i tradycji intelektualnych.
Rozdziały
-
„Jak za dawnych dobrych lat” – demake a medium gier wideo
-
Mechaniczne kino grozy – jak nakręcić horror w grze?
-
Między immersją usytuowaną a podwójną świadomością...: wizja gier i wirtualnej rzeczywistości w eXistenZ Davida Cronenberga
-
Gry w kinie. Filmowe próby adaptacji gier wideo
-
Retoryczna teoria ideologii w kontekście studiów nad grami wideo na przykładzie gry Until Dawn. Zachęta do refleksji
-
Kultura awatarów – strategie gry i tożsamość
-
Niekomfortowa perspektywa. O trudnych związkach graczki i gry
Opublikowane
Kategorie
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.